Preventieve bloedtest

Bij klachten als vermoeidheid, niet kunnen afvallen of andere a-specifieke klachten, kan het zinvol zijn om de SKB test te doen. Deze test geeft inzicht in de stofwisseling die in de cel plaatsvindt en of de stofwisseling in de cel voldoende functioneert of waar deze verstoord is. De uitslag is binnen een paar dagen bekend en wordt besproken in een (telefonisch) consult. Vervolgonderzoek kan nodig zijn om de oorzaak van de verstoring te achterhalen en een gerichte behandeling te kunnen opstellen.

Wat wordt er getest?

Er worden een paar druppeltjes bloed afgenomen d.m.v. een klein prikje in de vinger. Het bloed wordt op plexiglasplaatjes overgebracht om te drogen en vervolgens in een buisje opgestuurd naar het laboratorium. De volgende verstoringen kunnen met de SKB-test worden aangetoond:

• Is er sprake van dysbiotische belasting van de darmen (disbalans darmflora, schimmelinfecties, allergieën)
  • Toename van de hoeveelheid toxinen/ontstekingen
  • Hormonale verstoringen
  • Leverbelasting
  • Adrenale stress (belasting van de bijnieren)
  • Verstoorde enzymprocessen
  • Verschuivingen in de pH-waarde (verzuring)
  • De kwaliteit van het zuurstoftransport
  • Bloedstolling (te veel of te weinig)
  • Mogelijke cystevorming
  • Verminderde opname van koper, mangaan, zink, ijzer, kobalt, selenium, nikkel, chroom, jodium

Voorbeeld uitslag

SKB test voorbeeld

Wanneer in te zetten

De SKB test kan worden gedaan tijdens het intake gesprek of later tijdens een consult.

Kosten: € 75,-

Je kunt de test hieronder bestellen.